23 april 2018

RESTELAPSKAUS med PULLED BEEF, asiatisk saus og grønnsaker ✿


Lapskaus er enkelt og lage, man tar litt kjøtt og grønnsaker, kutter de opp i biter og koker det sammen i en kjele med litt rester av saus, kjøttfond eller buljong.

Rydd i kjøleskapet, kanskje du finner nok til en middag.
Grønnsaker kan blir 'litt slappe', skrell dem og legg dem i kaldt vann
 -se om dem kommer seg !

Jeg hadde igjen både kjøtt og saus, som har fått ett lite opphold i fryseren etter jeg lagde denne smakfulle, herlige retten 👉 her. 
God middag

Til 4 porsjoner trenger du:
  • 3 stk poteter
  • 3 stk gulrøtter
  • 1/2 søtpotet
  • 1/2 squash
  • 1 paprika
  • 2 vårløk
  • 125 g bambusskudd
  • 500 g pulled beef -eller annet stekt kjøtt/pølser i biter
  • 8 dl kjøttkraft/saus
  • Salt *
  • Pepper *
  • Krydder *
  • Soyasaus * 
Sånn gjør du:
  1. Skrell og skjær opp grønnsaker i passende biter. 
  2. Kok opp kjøttkraft. Jeg brukte rester av saus, som jeg blandet ut med litt vann for den er veldig sterk på smak, så det ble 8 dl smakfull kjøttkraft.
  3. Tilsett poteter, søtpotet, gulrøtter og bambusskudd.
  4. La det småkoke i 10 minutter. 
  5. Tilsett pulled beef, paprika, vårløk og squash og la det småputre i ca. 10 minutter eller til grønnsakene er møre.
  6. Smak til med salt, pepper og hva du måtte trenge av soyasaus og krydder, basilikum og oregano passer godt til retten, men det kommer an på hvor mye smak det er på kjøttkraften din. Jeg brukte ingen krydder i dag, for sausen er utrolig sterk på smak.
  7. Dryss over friske urter ved servering, jeg brukte koriander.
Grønnsaker og rester av pulled beef og asiatisk saus 
Kok først rotgrønnsaker og bambusskudd i sausen
Tilsett pulled beef, paprika, vårløk og squash 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF