27 desember 2017

Den ultimate BARNEMENY 😋


Julemat meg her og der.... 
Husker tilbake til de laaaaange middagene med ribbe, surkål, rakfisk og lutefisk !
Pinnekjøtt likte jeg og kalkun var greit, hadde det ikke vært for den forferdelige rosenkålen !!
Nei, når jeg ble stor skulle jeg spise tomatsuppe og pizza på juleaften !!

Det ble jo ikke helt sånn, men vi må ikke glemme at barna har en mye sterke smaksans og jeg synes det ikke er riktig å tvinge dem til å spise noe de ikke liker. 
Smake på ja, men er det ikke godt så er det ikke godt, mat som vokser i munnen er ikke noe fint barndomsminne altså. Det er også veldig mange barn som liker ALT -og heldige er dem. 

Denne 3-retters menyen er ikke ment å være sunn altså.
Det er ikke akkurat sunn mat de voksne spiser i julen heller, men av og til er det lov. 
Det er viktigere hva vi spiser mellom nyttår og jul, enn hva vi spiser mellom jul og nyttår 🍅

Denne drømme menyen, hadde vært det for meg når jeg var barn i hvert fall, blir kanskje bare en drøm for mange. Men kanskje barna kan få bestemme middagen en dag i romjulen og få være med å lage den.
Stikke spaghetti i pølsene, lage sin egen lille pizza og røre kremen til desserten ♥

Link til oppskriften finner du i navnet på retten.



Til forrett blir det spaghetti og pølser - JIPPY !!!
De aller fleste barn elsker spaghetti og pølser, gjerne med masse ketchup.
Servert på denne måten, blir det en morsom liten vri retten.



De fleste barn synes det er morsomt å få lage sin egen mat.
Men, det blir jo så mye styr -og klin med denne pizzadeigen og det tar jo så lang tid når alle skal steke sin egen pizza !!
Løsningen er TORTILLAPIZZA 🍅
Skjær/del opp ingredienser til pizzafyll og la alle toppe pizzaen med hva de vil ha.
Stekes på 10 minutter,



Her har jeg laget en enkel utgave av fromasj, med gelepulver med jordbærsmak i stedet for gelatin og jordbær -og drysset fromasjen med Popping candy med jordbærsmak.
Popping candy er små biter av sukker som eksploderer når det kommer i munnen.
Rask, smakfull og morsom dessert for barn og bestemødre 😋💙


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF