07 november 2016

Laks i folie med poteter og epler ♥


Hadde rester av kokte poteter, som jeg måtte bruke opp.
Bruk gjerne de grønnsaken du har i grønnsakskuffen, tenk litt på steketiden så du skjærer dem opp i passende biter. Eple passer faktisk godt til fisk.  
- Også må jeg jo ha soyasaus, en av de ingrediensene jeg bruker mest.
Ganske så praktisk med alt i samme pakke -og nesten ingen oppvask !!
Spis og Nyt

Du trenger til 4 porsjoner:
  • 800 g laksefilet, uten bein.
  • 500 g kokte poteter
  • 2 stk epler
  • 1 rød paprika
  • 1 stk rødløk
  • 12 stk små tomater
  • 1-2 vårløk
  • 4 ss olivenolje
  • 2 ss sitronsaft
  • 4 ss soyasaus
  • Frisk dill
  • Salt
  • Pepper      
  • Lett rømme
  • 4 ark aluminiumsfolie

Sånn gjør du:
  1. Skjær alle grønnsakene i biter.
  2. Kok poteter, hvis du ikke har rester av kokte. Jeg hadde rester av mandelpoteter, som jeg tok av skallet på.
  3. Skjær laksen i porsjonsstykker, hvis du har kjøpt hel laksefilet. Fjern skinnet.
  4. Fordel grønnsaker på aluminiumsfolien og legg på laksen.
  5. Drypp over olivenolje, sitronsaft, soyasaus og krydre med salt og pepper.
  6. Dryss over rikelig med frisk dill.
  7. Ta tak i alle fire hjørnene, la de møtes på toppen, lukk pakken godt sammen.
  8. Stekes i stekeovn på 180 grader i 15-20 minutter.
  9. Server gjerne retten med en skje lett rømme.     
Poteter, epler, tomater, vårløk, rødløk og paprika !
Klar til steking !
Spis & Nyt 

Ingredienser !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF