03 mars 2018

Sukkerfrie pikekyss med Tante Pose drops

OBS: Inneholder produktplassering i samarbeid med Sukkerfritt.no

Når du har sykt lyst på noe søtt, men prøver å leve litt lettere
- da måtte jeg forske ut: hvordan lage søtsaker uten sukker !!
Jeg prøvde meg på noen søte pikekyss ♫

Jeg hadde lyst på litt smak på dem, så jeg knuste noen sukkerfrie drops.
Jeg brukte RabarbraRox, Jordbær/Hylleblomst, Polkadrops og Bringebærdrops
Dropsene kan anbefales altså, kjempegode -og smaker ikke 'suketter' som sukkerfrie drops ofte gjør !!

Må innrømme at de ikke er like gode, som pikekyss med sukker, men en ganske OK erstatning !
De smakte litt som suketter, men søte var dem i hvert fall
Jeg brukte 2 dl natreen, har redusert oppskriften til 1,5 dl, men har ikke kvalitetssikret endringen !!

Inneholder 110 kalorier + drops, 120 kcal = Totalt 230 Kalorier / 7,5 kalorier per pikekyss !
Smaksens søte ♥ Sprø utenpå og litt seige inni ♥


Pikekyss:
  • 4 eggehviter
  • 1,5- 2 dl natreen strø = 15g-20g  natreen strø
  • Rød konditorfarge
  • 50 g Tante Pose Sukkerfri Drops
Sånn gjør du:
  1. Forvarm stekeovnen til 100°C varmluft.
  2. Pisk eggehviter stive i en helt ren bolle. 
  3. Tilsett natreen litt av gangen og fortsett piskingen til en stiv marengs.
  4. Bland forsiktig inn konditorfarge.
  5. Knus sukkerfrie drops med en kjevle.
  6. Rør de knuste dropsene forsiktig inn i marengsen.
  7. Dekk en stekeplate med bakepapir. 
  8. Hell blandingen i en sprøytepose og lag fine marengs -eller legg dem på med stekeplaten med en skje.
  9. Sett stekeplaten i ovnen og senk temperaturen til 80 °C varmluft.  
  10. Stek pikekyssene i ca. 2 timer.
  11. Oppbevar marengsene tørt, ikke sett dem i kjøleskapet.
En får værra som en er da'n itte vart som en sku 
De sank litt sammen under stekingen, jeg var nok litt for hardhendt når jeg blandet inn konditorfarge og drops. Dropsene smeltet under steketiden, som også gjorde sitt på formen,
men jeg skal si deg; det luktet godt inne i stekeovnen 
Inni er vi like, både je og du - fylt med drops.... 😉

Ingredienser 
Pisk eggehvitene stive ♥ Pisk inn litt og litt natreen strø
Tilsett konditorfarge 
50 gram sukkerfrie drops 

Knus dropsene med en kjevle 
Rør inn knuste drops i eggehvitene 
Klare til steking ♥
Settes inn i forvarmet ovn, 100 grader varmluft. Senk temperaturen til 80 grader og stek dem i ca. 2 timer 
Søtsaker uten sukker
Bildet finner du også på Instagram
Tante Pose Sukkerfrie Drops


Tante Pose Sukkerfrie Drops kan bestilles her.

Dropsene har en GI på 1 som ikke påvirker blodsukkeret. Godkjent for Diabetikere!
Søtet med Stevia. Inneholder 241 kcal pr. 100 g.
Herlig søte, men samtidig litt syrlige

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF