22 november 2014

Svart tajarinpasta med Arrabbiata-saus og blåskjell & reker !

Dette innlegget inneholder produktplassering/reklame.

Svart tajarinpasta fra Matbazaren, er pastabånd, som er farget sorte med seppia (blekk) fra blekksprut.
Passer utrolig godt til fisk og skalldyr. Den dramatiske fargen gjør den spennende og spise, vi spiser først med øynene og når den i tillegg smaker godt er det ren nytelse.

Arrabiata-saus også fra Matbazaren, er en hot & god pastasaus. Jeg reagerte først på størrelsen på
glasset, inneholder kun 180 gram, men når jeg tilsatte den i pasta så oppdaget jeg at man ikke trenger så mye av den. Ett glass holder lenge til 4 porsjoner pasta.
Arrabiata kommer fra Roma og betyr den "sinte" sausen, og refererer til en saus med litt karakter, nemlig chili, eller peperoncino på italiensk. Merket "sinne" når jeg spiste den, ganske sterk, men veldig god.


Til en god lunch for en person:
  • 80 g svart tajarinpasta
  • Salt
  • 2 ss arrabbiata-saus
  • ca. 10 blåskjell
  • ca. 10 store reker
  • Frisk dill
  1. Kok pasta i saltet vann i 4 minutter.
  2. Sil av vannet.
  3. Tilsett arrabiata-saus, rør godt sammen før du forsiktig blander inn blåskjell.
  4. Legg pastaen på en tallerken, legg på reker og dryss over dill.


Les mer om svart tajarinpasta her
Svart tajarinpasta og arrabbiata-saus er jeg veldig fornøyd med. Koster selvfølgelig litt mer enn pasta og saus, som du finner i butikkhylla på 'billig-butikkene', men det er det en god grunn til.


Les mer om Arrabbiata.saus her.
Kan gjerne bare koke pasta og røre inn sausen og spise den uten proteiner eller grønnsaker.

Her har jeg brukt Tajarinpasta av egg, kokt pasta i 4 minutter, tilsatt litt arrabbiata-saus!
Kjempegod, enkel lunch laget på 5 minutter.


Tajarninpasta med egg og arrabbiata-saus




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Print Friendly and PDF